Onze kinderdagverblijven van Knus Thuys staan voor een

veilige, geborgen, gezellige thuishaven voor kind, ouders en

medewerkers in een professionele, positieve omgeving.

Werken met kinderen is voor ons werken met je hart, met gevoel

Knus Thuys, hét kinderdagverblijf

van Amsterdam-West

Pedagogiek staat voorop bij kinderdagverblijf Knus Thuys

Home »  Pedagogiek staat voorop bij kinderdagverblijf Knus Thuys

PEDAGOGIEK We werken met een pedagogisch totaalpakket:

  • Tweede huis bieden voor de kinderen met lieve professionals,
  • Tevredenheid bij ouders, kinderen en pw’ers staat voorop,
  • Talenten benutten van de kinderen door hen te stimuleren en momenten aan te bieden,
  • Taalgerichtheid d.m.v. voorlezen (ondersteund door een handpop),
  • Topmedewerkers (passie voor het werk/mbo+/hbo) ,
  • Themagericht werken zoals seizoenen, overeenkomsten/verschillen.

Plus

  • Individuele professionele opvoedhulp voor ouders (tegen betaling),
  • Nanny service aan huis (op termijn),
  • Kwaliteitsinnovaties zoals het gebruik van apps.

Onze missie: We willen graag een bijdrage leveren aan de opvoeding. Ons streven is dat kinderen zelfstandige, evenwichtige, op de buitenwereld gerichte, nieuwsgierige, sociaal ontwikkelde volwassenen worden die uitgaan van hun eigen kunnen. We zullen er alles aan doen om uw kind en u een mooie tijd op onze opvang te geven. Onze visie op kinderopvang is dat we uitgaan van de eigen kracht en talenten van het kind. Knus Thuys is daarom ook een biologisch en groen kinderdagverblijf. We omarmen de zgn. 3 B’s:

  • Biologische warme maaltijden

We eten biologische warme maaltijden, brood, fruit, beleg. Indien een kind een speciaal dieet heeft, wordt er met de ouders afgesproken hoe dit geregeld gaat worden. De ouders zorgen dan voor de voeding, de opvang betaalt mee. Anti-snoepbeleid: Er wordt geen snoep gegeven.

  • Buiten: min. 1 uur per dag met de kinderen

Bij het buitenspelen leren kinderen -binnen veilige kaders- omgaan met risico’s. Lichaamsbeheersing, en daarmee de motorische ontwikkeling draagt bij aan veiligheid . Hoe hou ik mezelf in balans? Ook op cognitief gebied is er stimulering in het bijzonder bij het onderzoeken van de omgeving, de creativiteit en het zelfstandig oplossen van problemen. Als ik dat doe, wat gebeurt er dan. Wat gebeurt er als ik water met zand meng? Kinderen leren op een natuurlijke manier ontdekken. Tegenwoordig leren kinderen vallen in een cursus. Dat is toch geen goede ontwikkeling?

  • Beleven

Kinderen laten beleven: hieronder een voorbeeld uit het pedagogisch beleid. We hebben dit ook uitgewerkt voor dreumesen en peuters. Hier kunt U een kijkje nemen in ons pedagogisch beleidsplan.